Wypadki
Rocznie na terenie naszego kraju ulega wypadkom przy pracy ponad 100 000 pracowników
Proponujemy Państwu sporządzenie właściwej dokumentacji powypadkowej:
- z wypadku przy pracy (lub zrównanego z wypadkiem przy pracy)
- z wypadku w drodze do pracy lub z pracy
W razie wypadku przy pracy pracodawca jest obowiązany:
- podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie
- zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
- ustalić okoliczności i przyczyn wypadku
- zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom
- niezwłocznie zawiadomić właściwego okręgowego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy.
Po niezwłocznym zgłoszeniu do nas podejmiemy natychmiast stosowne działania w zakresie:
- ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku
- sporządzenia właściwej dokumentacji powypadkowej
- zastosowania właściwych środków zapobiegających
Będziemy reprezentować Państwa w tym zakresie przed Prokuraturą, Inspekcją Pracy, ZUS.
Będziemy również prowadzić rejestr wypadków przy pracy oraz systematycznie analizować przyczyny wypadków przy pracy.
Rocznie stwierdza się w naszym kraju ponad 3 000 chorób zawodowych.
W razie rozpoznania u pracownika choroby zawodowej, pracodawca jest obowiązany:
- ustalić przyczyny powstania choroby zawodowej oraz charakter i rozmiar zagrożenia tą chorobą, działając w porozumieniu z właściwym organem Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
- przystąpić niezwłocznie do usunięcia czynników powodujących powstanie choroby zawodowej i zastosować inne niezbędne środki zapobiegawcze,
- zapewnić realizację zaleceń lekarskich.
Będziemy prowadzić rejestr zachorowań na choroby zawodowe i podejrzeń o takie choroby oraz systematycznie analizować przyczyny, chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami środowiska pracy i na podstawie wyników tych analiz stosować właściwe środki zapobiegawcze.